مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی دغددغه‌های بجامانده دختر طلایی! کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده پیشنهاد جدید برای علیرضا جهانبخش از سری آ ایتالیا نکونام دیگر شلوغ نمی‌کند| سکوت، استراتژی جدید آقای سرمربی هاراگیری به سبک بیرانوند | گلر ملی‌پوش پرسپولیس عجیب‌ترین روز‌های فوتبالی‌اش را می‌گذراند شوک به نکونام؛ ابوالفضل جلالی راهی اصفهان می‌شود گل‌زدن کیوسفسکی، دروازه‌بان مدنظر استقلال + فیلم بازگشت عبدالکریم حسن به الوکره منتفی شد سردار آزمون در یک‌قدمی تصمیمی بزرگ! پرسپولیس همچنان درگیر جذب لیموچی
سرخط خبرها

احتمال سقوط تیم «افشین قطبی» از سوپر لیگ چین به لیگ دسته اول

  • کد خبر: ۴۸۷۵۴
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
احتمال سقوط تیم «افشین قطبی» از سوپر لیگ چین به لیگ دسته اول
افشین قطبی پس از موفقیت‌هایی که در نیم‌فصل اول سوپرلیگ چین به دست آورد، حالا در موقعیت سختی قرار گرفته و ممکن است تیمش به لیگ دسته‌اول فوتبال چین سقوط کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ افشین قطبی که تا چند ماه پیش تیم تازه‌لیگ برتری‌شده‌اش را به‌سمت لیگ قهرمانان آسیا هدایت می‌کرد، به سبب قوانین جدید در سوپرلیگ چین به پلی‌آف سقوط کرد و حالا با ۲ شکست، در موقعیت سختی گرفتار شده است.
 
تیم او دیروز در حالی مقابل شنزن متوقف شد که شکست با گل مشکوک به آفساید در بازی رفت، سبب شد تا شیجیاژوانگ درمجموع بازی را واگذار کند و به بازی پانزدهمی‌شانزدهمی برود. در بازی رفت که به میزبانی شنزن‌کایسا برگزار شد، تیم حریف که مرتضی پورعلی‌گنجی را در اختیار دارد، توانستند با گل بحث‌برانگیز و مشکوک به آفساید، تیم شیجیاژوانگ اور برایت را با نتیجه ۱ بر ۰ شکست داد.
 
نتیجه‌ای که در‌نهایت به کارشان آمد و باعث شد تا از سقوط نجات پیدا کنند. در بازی دیروز هم که به میزبانی تیم افشین قطبی برگزار می‌شد، این شنزن بود که با گل دقیقه‌۳۰ از حریف خود پیش افتاد؛ اما ۲ خارجی شیجیاژوانگ خیلی زود ورق را برگرداندند. در دقیقه ۴۵+۱ پاس ماتئوس سبب شد تا موریکی از سد دفاع شنزن بگذرد و دروازه را باز کند. ۱۲ دقیقه پس از آغاز نیمه دوم دوباره شیجیاژوانگ گل‌زنی کرد؛ این‌بار موریکی روی اشتباه عجیب‌و‌غریب خط دفاعی حریف سفیدپوش دروازه را گشود و با حرکت به‌سمت طرف‌داران این گل را جشن گرفت. اما این پایان کار نبود.
 
در دقیقه‌۸۰ و در لحظاتی که شاگردان افشین قطبی خود را آماده گل سوم می‌کردند، اشتباه مدافع خودی توپ را درون دروازه پولیانگ‌شائو قرار داد. یک ارسال از روی نقطه کرنر باعث شد تا مدافع شیجیاژوانگ به‌جای دفع توپ، آن را به‌سمت دروازه خودی بفرستد تا بازی با نتیجه ۲-۲ به پایان برسد. با‌این‌نتیجه تیم مرتضی پورعلی‌گنجی که در هر ۲ بازی فیکس بود، از سقوط نجات پیدا می‌کند؛ اما تیم افشین قطبی یک بازی حساس برای رتبه پانزدهمی خواهد داشت که اگر در آن ببازد، به لیگ‌یک می‌رود؛ اما با پیروزی در آن شانس حضور در لیگ را دوباره پیدا می‌کند.


قطبی به‌دنبال فرمول نجات

شیجیاژوانگ اور برایت باید بازی پایانی را با ووهان زال برگزار کند. سوپرلیگ چین به‌خاطر شیوع ویروس کرونا و تعویق چند‌ماهه مسابقات ورزشی، این فصل به شکل متمرکز در ۲ گروه هشت‌تیمی برگزار شد و سپس ۴ تیم پایین‌جدول برای فرار از سقوط و ۴ تیم بالا برای سهمیه و قهرمانی به میدان رفتند. حالا تیم قطبی در صورت باخت مقابل ووهان زال به لیگ‌یک سقوط خواهد کرد، اما پیروزی، شانس بقا را بالا می‌برد. آن‌ها با عبور از ووهان‌زال، به‌مصاف تیم بازنده پلی‌آف لیگ‌یک می‌رود و در صورت شکست این تیم در لیگ برتر می‌ماند.
 
افشین قطبی که ۱۳ سال پیش با ۲ برد در آخرین بازی‌های فصل پرسپولیس مقابل صباباتری و سپاهان را به دراماتیک‌ترین قهرمانی تاریخش رساند، حالا امیدوار است تیم شیجیاژوانگ را با این ۲ برد در لیگ برتر نگه دارد. شیجیاژوانگ تیمی متوسط در فوتبال چین است که سال گذشته با هدایت افشین قطبی از میانه‌های جدول لیگ‌یک به منطقه سبز صعود رسید و حالا در نخستین فصل بازی در سوپرلیگ، تلاش می‌کند تا این سهمیه را نگه دارد.


از شکست بنیتز و اشتیلیکه تا بحران سقوط

افشین قطبی در‌حالی با تیمش در بحران سقوط قرار دارد که فصل را رؤیایی شروع کرد. او که تیم کم‌نام‌و‌نشان شیجیاژوانگ را به لیگ برتر چین آورد، در ابتدای فصل شروع خوبی هم با این تیم داشت و پیروز‌های بزرگی برابر تیم‌هایی که مربیانی همچون رافا بنیتز و اولی اشتسیلیکه را روی نمیکت خود داشتند، به‌دست آورد؛ اما رفته‌رفته اوضاع فرق کرد. شیوع کرونا لیگ چین را با وقفه‌ای چند‌ماهه مواجه کرد و بعد از آن شکل جدید برگزاری مسابقات کاملا به ضرر تیم افشین قطبی شد.
 
افشین قطبی که این فصل به‌شدت مورد‌توجه هواداران چینی قرار گرفته و شایعاتی نیز درباره انتقالش به تیم ملی المپیک چین شنیده می‌شد، همچنان در سرزمین اژد‌های زرد محبوب است؛ اما سقوطش با تیمی که خودش به لیگ برتر آورده، ممکن است شرایط حرفه‌ای او را کاملا به هم بریزد. فصل جدید سوپرلیگ چین با تأخیر پنج‌ماهه بابت شیوع کرونا از سر گرفته شد و طبق برنامه جدید شیجیاژوانگ در گروه‌B و شهر سوژو حضور دارد و با بیجینگ‌گوان، شونگ‌کینگ لیفان، هبی، کینگ‌دائو، شانگ‌های ایست اژیا، تیانجین تدا و ووهان زال رقابت می‌کند.
 
باشگاه‌های سوپرلیگ چین در فصل جدید به‌اندازه سال‌های قبل در بازار نقل‌و‌انتقالات فعال نبودند و از خرید‌های پر‌سر‌و‌صدا خبر زیادی نبود. از‌طرف‌دیگر شیوع کرونا هم تأثیر منفی داشت و تعدادی از بازیکنان خارجی از جمله ساندرو واگنر، مهاجم تیانجین‌تدا، حاضر نشدند به چین برگردند. با‌این‌حال سوپرلیگ چین در فصل جدید هم بدون ستاره نیست. پائولینیو و اندرسون تالیسکا در اورگرانده، آلان و جوناتان ویرا در بیجینگ گوان و مثلث اسکار، هالک و مارکو آرناتوویچ در شانگ‌های SIPG از بازیکنان درخور‌توجه هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->